KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 10, 2008

DITUTUP ... IKKL JUNAM 130 MATA !!!

Pasaran saham digantung, IKKL junam 130 mata
Utusan

KUALA LUMPUR 10 Mac. - Keseluruhan kaunter - kaunter saham di Bursa Malaysia terpaksa digantung urus niaga untuk tempoh sejam hari ini bermula pada pukul 2.58 petang ini ekoran kejatuhan teruk pasaran saham.

Peniaga berkata, pengendali pasaran saham Kuala Lumpur, Bursa Malaysia Bhd. telah melaksanakan langkah `Penampan Kejatuhan atau Circuit Breaker’ berikutan kejatuhan penanda aras, Indeks Komposit Kuala Lumpur (IKKL) yang melebihi 10 peratus hari ini.

“Ini pertama kali IKKL susut lebih 10 peratus dalam tempoh tak sampai satu hari dan ini juga merupakan kali pertama pelaksanaan `Penampan Kejatuhan’ ini dibuat oleh Bursa Malaysia sejak ia diperkenalkan 10 tahun lalu.

“Kebimbangan dan kekeliruan berhubung arah tuju ekonomi dan dasar pembangunan ekoran kemenangan tipis Barisan Nasional pada pilihan raya umum ke-12 Sabtu lalu, telah menyebabkan pelabur-pelabur menjual pegangan secara besar-besar sejak awal pagi tadi,” katanya kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Sebelum digantung urus niaga, IKKL merekod kejatuhan sebanyak 130.01 mata atau 10.03 peratus untuk berada di paras 1,162.32 mata.

Berita sebelum ini: Pelabur bimbang, IKKL junam 100 mata

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive