KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 15, 2008

Siasat PM 'cuba derhaka' pada Raja

malaysiakini - [...] Dalam laporannya di ibu pejabat daerah Dang Wangi, Kuala Lumpur hari ini, Shamsul Iskandar merujuk kenyataan dan insiden sewaktu perebutan jawatan menteri besar Terengganu hujung Mac lalu.

Mengulas pelantikan Datuk Ahmad Said sebagai menteri besar baru Terengganu pada 23 Mac lalu sebagai ganti Datuk Seri Idris Jusoh yang menjadi pilihannya, Abdullah berkata istana Terengganu "tidak mengikut perlembagaan".

idris jusoh terengganu natang binatang animal banner 260308 01"Semua Adun yang bilangannya agak besar itu tetap menyokong Datuk Seri Idris Jusoh. Itu satu perkara yang tidak ada perubahan dari segi sokongan.

"Dengan itu, maka sebarang lantikan yang dibuat terhadap orang lain itu, tidak kena dengan Perlembagaan," kata perdana menteri.

Pada hari yang sama, sewaktu Ahmad menerima watikah pelantikannya, sekumpulan penyokong Idris dan 22 wakil rakyat BN berdemonstrasi membantah wakil Kijal itu dekat kediaman menteri besar Terengganu.
Beberapa orang daripada mereka menaikkan kain rentang yang menyebut "Kami nak Idris, natang".

"Natang", dalam loghat Terengganu, bermaksud binatang.
>> selanjutnya

1 comments:

Anonymous said...

Dear No2umno,

Please inform the PR leaders to also make a report on TV3 for abetting the PM and UMNO Terengganu giving extensive coverage showing people carrying banner slamming the palace. In a way TV3 supported PM and this UMNO group as the entire Terengganu rakyat are against Tuanku . So TV3 is equally guilty.

Posting terkini

Blog Archive