KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 27, 2008

Ekonomi kita kukuh?



Cakap DOLLAH hanya khayalan saja.

DATUK Seri Abdullah Ahmad Badawi yakin Malaysia dapat menangani kesan kemelesetan ekonomi yang dijangka berlaku di Amerika Syarikat (AS) kerana negara mempunyai asas ekonomi yang kukuh.

Perdana Menteri berkata, perdagangan negara juga tidak terlalu bergantung kepada kuasa utama ekonomi dunia itu.

"Kemelesetan ekonomi di AS dijangka tidak memberi kesan besar kepada Malaysia kerana asas ekonomi kita kuat. Memang betul pada satu masa kita banyak bergantung kepada AS, tapi sekarang dengan adanya dasar kepelbagaian kita, Malaysia masih boleh mengeksport barangan ke negara lain.

No2umnO - Bila bercakap, GAH SEMACAM. Seperti lagak pemimpin yang tak pijak ke bumi. Bila minyak dunia melambung, rakyat di bebankan. Alasannya minyak dunia meningkat dan Malaysia pun perlu menaikkan harga. Dan sekarang Dollah bercakap tentang kukuhnya ekonomi negara, tak tergugat dengan ekonomi negara lin. Bila rakyat minta yuran percuma, Dollah pening kepala. Bila rakyat minta turunkan harga barangan asas, dia kata negara tak boleh bagi subsidi. Bila rakyat minta bantuan, Dollah kata, negara di dalam keadaan susah dan sama sama perlu tanggung masalah.

Cakap berbelit. Manusia bila dah berbelit, kalahkan ular.

Dunia dah tahu tentang negara Malaysia. Dollah boleh cakap apa sahaja, tapi tak der fakta dan wartawan luar negara lebih percayakan media bebas yang lapurkan kepincangan negara lebih dari kata kata kosong Dollah Badawi, ular 2 kepala.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive