KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 5, 2008

in der nood lert min ubidden

Matsamankati - (...) Bagi aku, UMNO macam tok bomoh. Dan orang melayu adalah pesakit yang memerlukan bantuan.

Orang melayu dah lama sakit. Tapi takut pergi hospital. Sebab kat hospital tu kotor. Banyak doktor Cina. Banyak doktor kafir. Ada darah orang yang makan babi. Ada banyak jin dan iblis. Orang melayu perlu menjaga kedaulatan mereka dan memelihara warisan datuk nenek mereka. dan orang melayu perlu hormat kepada pemimpin mereka: tok bomoh dan tok pawang.

Dah 50 tahun orang-orang melayu membawa air untuk dijampi, sampai kering anak-anak sungai. Dan setiap kali jugalah pesakit-pesakit melayu ini pulang dengan membawa tangkal dan azimat, setelah membayar pengkeras. Sakit orang melayu cuba disembuhkan dengan tangkal dan azimat manakala tok bomoh terus memperkayakan diri dengan pengkeras, hidup dengan penderitaan orang lain. Lebih ramai orang melayu yang sakit, lebih senang kehidupan tok bomoh. Maka orang melayu perlu 'disakitkan' sepanjang masa, kalau tidak nanti, fulus tak masuk.

Ada kontraktor yang bijak, tapi disakitkan. Ada guru yang bijak, tapi ditukarkan. Ada pegawai yang bijak, tapi dipinggirkan. Semata-mata untuk memastikan orang melayu terus sakit. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive