KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 5, 2008

Naik harga, kontraktor Kelas F tertekan

Utusanloya - (...) Hampir 40,000 kontraktor Kelas F seluruh negara kini menghadapi tekanan berikutan kenaikan harga bahan binaan termasuk besi dan keluli.

Persatuan Kontraktor Bumiputera Kelas F Kuala Lumpur (PerkobF KL) menyifatkan kenaikan harga bahan binaan itu sungguh 'melampau' dan perlu ditangani segera.

Yang Dipertuanya, Ahmad Awang berkata, pihaknya risau masalah itu akan memberi tekanan kepada kontraktor dalam menyiapkan sesebuah projek mengikut tempoh masa yang ditetapkan.

Bagaimanapun, beliau berkata, ahli-ahlinya tidak mengalah dan sanggup mengharungi cabaran itu serta menyiapkan segala projek yang diberikan kepada mereka.

''Sebagai contoh, sebuah beg simen seberat 50 kilogram dijual pada harga RM14 kepada kami oleh pihak pembekal. Ini sungguh tidak wajar kerana harga beg simen itu sebenarnya ialah RM10 sahaja.

''Walaupun kami membeli simen di antara 10 hingga 20 beg sahaja tetapi kita perlu melihat kepada kos-kos lain seperti pembelian besi dan pasir. Kedua-dua bahan ini juga turut mengalami kenaikan,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive