KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 26, 2008

PAPAN TANDA BOLEH KURANGKAN MAKSIAT?

20 papan tanda larang maksiat

MELAKA: Sebanyak 20 papan tanda peringatan mengenai kesalahan syariah sudah dipasang di 20 lokasi strategik dan tumpuan orang ramai terutama di kawasan pantai serta taman rekreasi di negeri ini dalam usaha membendung masalah perlakuan sumbang umat Islam.

Selain itu, Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) turut mengadakan siri ceramah di sekolah dan institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dan swasta (IPTS) dalam usaha meningkatkan kesedaran mengenai kesalahan syariah.

Pengarah Jaim, Datuk Alias Md Saad, berkata pihaknya juga menyusun strategi bagi memperkuatkan lagi unit penguatkuasaan untuk memastikan kadar jenayah syariah tidak membimbangkan.

No2umnO - Duit habis, maksiat makin menjadi. Ada kakitangan, tapi lembab dan tak tahu buat kerja. Kononnya kurang kakitangan tapi MALAS menjadi segala punca. Ini lah yang berlaku hampir pada semua kakitangan kerajaan. Lemak dan makin mua dengan kerana tiada tindakan yang pernah dilakukan. Tiada tanggung jawab. dan akibatnya maksiat dan sampai paras bahaya, baru nak kecoh. Itu pun hangat hangat tahi ayam

Pasang sigboard kena keluar belanja. Setiap bulan kena bayar sewa dan 'mentaince fees'. Ada lah pulak yang jadi kaya lepas ni.

Mungkin juga JAIM berharap papan tanda boleh buat kerja sendiri tanpa tangkapan dan penguatkuasaan. Nak lepak kat ofis besarkan bontot dan goyang kaki. Maksiat menjadi jadi.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive