KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 19, 2008

Pembangkang diramal menang besar di Pakistan

Pembangkang diramal menang besar di Pakistan
utusan meloya

ISLAMABAD, Feb. 19 (Reuters) - Para penentang Presiden Pakistan Pervez Musharraf diramal memenangi pilihan raya negara ini selepas para pengundi menolak parti sekutunya, sekali gus menimbulkan persoalan tentang masa depannya sekutu kuat AS itu yang memerintah sejak tahun 1999.

Tiada parti yang dijangka memenangi majoriti dalam perebutan menguasai 342 kerusi Dewan Perhimpunan Kebangsaan tetapi parti pembangkang bekas Perdana menteri Benazir Bhutto dan seorang lagi bekas Perdana Menteri Nawaz Sharif, dijangka menang besar.

-Reuters
No2umnO - Rakyat Malaysia mungkin tunggu negara kita menjadi seperti negara PAKISTAN, baru mahu berubah kerajaan. Bila orang ramai penuhi jalan dan ruang, sampah sarap penuhi jalan dan longkang. Keadaan rakyat daif dan memilukan dan pemimpin yang bertukar ganti terdiri dari musang yang berbulu ayam. Bila harta sudah dibalun pergi, harta negara dan sumbangan luar di manipulasi pemimpin. Ramai antara kita tidak sedar betapa Malaysia menuju kearah yang sama.

Was was dan ragu ragu kerana penjelasan tidak boleh dilakukan. Bukti sudah ada tetapi tidak dibawa ke mahkamah. Ada pihak yang mahu perkara begini di tutup akibatnya ramai rakyat yang bodoh tidak tahu perkara sebenar. Tanggung jawab kita menyebarkan semua salah laku pemimpin Barisan Nasional kepada mereka mereka yang tidak tahu.

Bukti dan Kenyataan apa lagi kita mau? Pemimpin Pakistan dan Malaysia tidak jauh berbeza. Tamak kuasa, gila, ego dan sombong. Sujud pada rakyat mohon sokongan bila pilihanraya tiba. Ego dan sombongnya akan kembali setelah menang pilihanraya. Berapa kali lagi mahu kena tipu? Mahu tunggu anak dan isteri tidak makan?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive