KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 19, 2008

Semangat Perubahan!

Anwaribrahimclub

Pagi Ahad 17 Februari 2008 diserikan dengan sambutan rumah terbuka Tahun Baru Cina di pejabat Datuk Sri Anwar Ibrahim di Seksyen 16 Petaling Jaya. Kehadiran tetamu yang membanjiri perkarangan pejabat tersebut seawat jam 9 pagi lagi menggambarkan sokongan kuat masyarakat Cina kepada Ketua Parti Keadilan Rakyat itu.

Suasana perpaduan hormani jelas terpancar di majlis rumah terbuka Anwar Ibrahim, apakah lagi bila rakyat berbilang kaum berjabat tangan dan beramah mesra tanda ukhwah persahabatan.

Jamuan makan yang dijadualkan bermula jam 10 pagi dan berakhir kira kira jam 2 petang turut juga diselitkan dengan ucapan Datuk Sri Anwar Ibrahim. Tetamu yang hadir bukan sekadar terdiri dari pimpinan dan ahli PKR, tetapi juga tokoh-tokoh masyarakat Cina, ahli Pas dan DAP. Lebih mengujakan lagi dengan kehadiran Loh Mui Fah dan anaknya yang turut hadir sama memeriahkan sambutan Tahun Baru Cina kali ini.

Antara juadah disediakan adalah meehun goreng dan satay serta makanan tradisi Gong Xi Fa Cai, Yee Sang.

Seterusnya, program Anwar Ibrahim diteruskan mengikut perancangan seperti biasa. Dari Petaling Jaya ke Kuala Lumpur, Anwar Ibrahim disambut bagai raja setibanya beliau di Program Pandu Putri Brickfields, sekitar jam 6 petang. Kehadiran rakyat berbilang kaum melimpahi kawasan tersebut dan berakhir sekitar jam 7 malam.

Bahang kian terasa apabila program ceramah diteruskan pada jam 8 malam di perkarangan Flat Taman Kerinchi, Kuala Lumpur. Turut bersama ialah Puteri Reformasi, anak kepada mantan Timbalan Perdana Menteri, Nurul Izzah Anwar Ibrahim. Ceramah yang disambut lebih 1000 rakyat jelata sudah bisa menghangatkan lagi bahang pilihanraya yang akan tiba.

Kira kira jam 9.45 malam, lawatan dari Kampung Kerinchi beralih ke Bandar Tun Razak dengan di kerumuni 3000 rakyat jelata yang juga tidak jemu jemu melaungkan REFORMASI tatkala Anwar Ibrahim mula melangkah ke gelanggang ceramah. Ceramah yang tidak putus-putus menggesa rakyat melihat penipuan dan kemunduran sejagat sering mendapat tepukan gemuruh oleh penonton. Biarpun lewat jam telah mencecah angka 12.02 tgh malam, penonton masih tidak berganjak dan terus memberikan perhatian sepenuhnya terhadap ceramah yang disampaikan dalam penuh semangat.

Segalanya berakhir dengan harapan Anwar Ibrahim agar pilihanraya kali ini rakyat harus melakukan perubahan dan berikan sokongan penuh kepada Barisan Alternatif. Majlis ceramah Bandar Tun Razak berakhir jam 12.20 tengah malam

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive