KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 20, 2008

Ghani Patail ... Mung nok mampus?

tranungkite

Attorney-General Tan Sri Abdul Gani Patail  contesting the decision to grant  three Hindraf leaders a discharge not amounting to acquittal

Kami dikejutkan kira-kira jam 9:00 pagi tadi (rabu) oleh kenalan baik yang tak sabar-sabar mengetuk pintu rumah salah seorang dari penulis Gabungan Penulis Manir. Katanya ada sesuatu hal mustahak hendak dibualkan.

Maka tergamamlah kami apabila diberitahu Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail telah durhaka ataupun dalam bahasa lain cuba buat kurang ajar dengan Yang Dipertuan Agong yang juga Sultan negeri kami, Sultan Terengganu Darul Iman (bukan Darul Derih).

Sepantas kilat kami masuk semula ke dalam rumah ke ruang tamu untuk melayari harakahdaily.net dan tranungkite.net untuk melihat berita yang disampaikan itu.

Menyelinap darah di seluruh tubuh apabila membaca petikan-petikan berita mengenai keceluparan Ghani Patail tersebut.

Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong menyedari sepenuhnya tentang peruntukan tersebut dan bahawa Baginda tidak boleh mencampuri urusan pelantikan Menteri Besar.


Kurang ajar, siapa kamu wahai Peguam Negara hendak mencampuri hal ehwal negeri Terengganu? Jangan kamu sentuh bidang kuasa Baginda Tuanku. Sesunguhnya Baginda Tuanku adalah Ketua bagi negeri Terengganu yang sah maka siapa kamu hendak mencampuri hal ehwal negeri kami?

Mung (kamu) nok mampus ke? Jangan diusik Raja kami dengan bahasa biadab kamu apatah lagi batang tubuh Baginda.

Ingat, kesemua daripada kita akan menemui kematian. Tetapi adakah kematian yang kita tempuh itu kematian ke arah jalan yang diredhai Allah atau kematian yang hina. Hina kerana menjadi hamba kuasa zalim ketika hidup dan hina kerana membelakangkan ajaran islam.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive