KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 4, 2008

P'raya: Mesej dari gereja

Dan Dr Farish menjawab: “Pilih calon, bukan parti. Lihat sama ada beliau menyokong politik berasaskan kaum, penubuhan Majlis Antara Agama atau sama ada orang itu mahu Malaysia dijadikan sebuah negara Islam. Selepas berbuat demikian, pastinya anda akan tahu siapa yang harus dipilih."
Malaysiakini
Pihak gereja Kristian yang secara tradisinya tidak membabitkan diri dalam soal politik, kini mula memainkan peranan aktif dalam mendidik dan menyebarkan maklumat kepada para pengundi.

church election forum 280208 panelDi samping ceramah pilihanraya, pihak-pihak gereja juga turut menganjurkan dialog dengan menjemput calon-calon yang bertanding dan ahli akademik untuk membincangkan isu-isu negara, di samping menyediakan garispanduan kepada para penganut Kristian bagaimana hendak mengundi.

Minggu lalu, Gereja Katholic St Francis Xavier Catholic telah menganjurkan debat antara calon-calon yang bertanding di parlimen Petaling Jaya Selatan (PJS) - Donald Lim dari MCA dan Hee Loy Sian dari PKR - serta Lim Thuan Seng dari Gerakan dan Edward Lee dari DAP, yang bertanding di kerusi negeri Bukit Gasing.

Ahad lalu, Majlis Gereja Malaysia (CCM) telah menjemput peguam hak asasi manusia dan ahli akademik Dr Farish Noor menghadiri dialog anjurannya. More...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive