KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 4, 2008

SAMSENG BN rampas manifesto PAS !!!

Calon BN kempen 'ala samseng' di Baling, paksa warga tua masuk Umno
Mohd Sabri Said
harakahdaily

BALING, 4 Mac (Hrkh) - Calon Parlimen Baling, Dato' Azeez Abdul Rahim bukan sahaja petah berbahasa Tamil dalam kempennya di parlimen tersebut tetapi juga kuat menggugut dan penipu.

Siaran televisyen baru-baru ini menunjukkan beliau sedang berkempen kepada masyarakat India dalam bahasa Tamil serta duduk bersama bermesra dengan masyarakat India di sebuah rumah usang.

Tetapi pada minggu lalu, Harakahdaily mendapat maklumat beliau menggunakan kaedah 'ala samseng' dengan cuba menggugut peniaga Cina agar terus memberi undi pada Barisan Nasional (BN) dengan merampas manifesto PAS 'Negara Berkebajikan' yang diserahkan oleh jentera PAS kepada peniaga sekitar Pekan Baling.

Perbuatan 'ala samsengnya'itu, menimbulkan kemarahan bukan sahaja pada jentera PAS dan Barisan Alternatif (BA) malahan masyarakat Tionghua juga yang tidak senang dengan sikap 'samseng'nya itu.

Sebelum hari pengundi iaitu semasa pergelutan siapa bakal menjadi calon di Baling beliau terpaksa pula berlakon menyelami hati pengundi, berbudi bahasa, manis mulut dan berhati terbuka. Tetapi, belum sempat pun menang di Baling kini terbuka pekung di dada siapa sebenarnya gerangan Dato' Azeez Abdul Rahim.

Berlainan pula ketika berkempen di Dewan Undangan Negeri (Dun) Kupang dua hari lalu apabila konco -konconya cuba memperdayakan beberapa warga tua ahli PAS untuk menyertai Umno.

Hasil desakan hidup akhirnya, kedua-duanya telah mengisi borang Umno dan petang ini Dato' Azeez sendiri didakwa akan bersama Radio Televisyen Malaysia (RTM) untuk mengistiharkan menyertai Umno kerana bosan dengan pembangkang.


Siaran rakaman itu akan dilaksanakan pada pukul 2.00 petang ini di rumah Ahmad Wahab di Kampung Charok Salang bagi membuktikan PAS semakin terdesak ekoran keluarnya ahli dan penyokong parti itu. - mks

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive