KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 14, 2008

Empat tahun yang "black out"

sangkelembai2006.

Pentadbiran "The Invisible Government" yang dikuasai oleh tiga beranak yang sedang memerintah Malaysia iaitu Abdullah Hj Ahmad sebagai “Saya Perdana Menteri”, anaknya Kamaludin Abdullah dan menantunya Khairy Jamaluddin

Dalam jangka dua bulan ini kita merayakan tiga kali tahun baru, di awal dengan tahun baru 2008, tahun hijrah 1429 dan minggu yang lalu tahun baru Cina. Maka mungkin ada banyak orang yang bertanya-tanya apakah di tahun 2008 ini dan menjelang PRU-Pilihan Raya Umum yang akan diadakan bila-bila masa sekarang boleh mendatangkan perubahan-perubahan besar yang menguntungkan negara dan bangsa khasnya orang Melayu?

Jika meneliti empat tahun yang berlalu di bawah pentadbiran "The Invisible Government" yang dikuasai oleh tiga beranak yang sedang memerintah Malaysia iaitu Abdullah Hj Ahmad sebagai “Saya Perdana Menteri”, anaknya Kamaludin Abdullah yang memunggah semua perniagaan kerajaan atas nama Scomi yang di darat, lautan dan di langit dan menantunya Khairy Jamaludin anak muda yang punya wang tak kurang RM100 juta tunai kerana menjual kepentingannya dalam ECM-Libra dengan tidak bersusah payah kecuali mendapat komisen menjual Bank Bumiputra yang bertukar nama kepada CIMB.

Rakyat/pemilih berbagai kaum di Malaysia telah dikecewaka bila mereka ini yang lari dalam PRU 1999 menyokong semangat reformasi kemudian kembali memberi sokongan kepada UMNO/Barisan apabila Tun Dr Mahathir Mohamed meletakan jawatan Perdana Menteri dan diganti oleh seorang dengan kononnya imej anak Ulama besar yang Arifbillah, Mr Clean yang tidak mencari harta bertimbun-timbun atau mencari kawan untuk berfoya-foya.

Bila menjelang PRU ini beberapa sogokan politik wang sudah bermula. Bermula dengan kenaikan gaji kakitangan kerajaan tahun lalu, yang akhirnya “break even” bila barang-barang keperluan perut ikut sama naik. Itu sebab pegawai kerajaan yang mempunyai pendapatan RM 2 ribu sebulan hanya sekadar wal hasil balik asal. Kemudian dihebohkan satu Malaysia akan pendidikan percuma tetapi sebaliknya ibu bapa pelajar terpaksa menanggung kos lain yang tidak ditanggung oleh kerajaan yang lebih tinggi dari yuran yang dihapuskan.
READ MORE HERE

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive