KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 14, 2008

Mahasiswa Versus Abdullah Badawi

Februari 14, 2008 ·

aminiskandar.

Parti Mahasiswa Negara (PMN) bertegas akan menghantar calon di Kepala Batas untuk melawan Abdullah Badawi. Nampaknya Abdullah bukan sahaja akan berhadapan dengan calon daripada parti pembangkang, malahan calon mahasiswa turut mahu berentap dengan PM yang sering tertidur itu.

Sila baca berita dari Malaysiakini dibawah:

Parti siswa bertegas mahu lawan PM
Fathi Aris Omar |

Parti Mahasiswa Negara (PMN), yang baru memohon pendaftaran bulan lepas, bertegas ingin meletakkan calon di kawasan Parlimen Kepala Batas, kerusi yang selama ini disandang oleh Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Menurut jurucakapnya Sekh Amir Ali, parti itu hanya bertanding satu kerusi dan tidak akan meletakkan calon di kawasan Jeli, kerusi Menteri Pengajian Tinggi Datuk Mustapa Mohamed seperti dilaporkan.

“Itu bacaan awal kita. Sekarang kita ingin bertanding menentang orang nombor satu,” katanya kepada Malaysiakini hari ini.

PMN telah mengirim surat kepada parti-parti pembangkang, termasuk Parti Sosialis Malaysia (PSM), untuk membolehkan pertandingan satu lawan satu, tambahnya.

“Tunggu dan lihat. Yang penting, suatu kejutan,” katanya apabila ditanya mengenai calon parti itu.

Beliau juga menegaskan pelajar yang menyokong PMN akan turut berkempen walaupun Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) menghalang penglibatan dalam politik.

“Kita tidak pernah beriman dengan AUKU,” katanya.

Ditanya tindakan disiplin oleh pihak universiti yang boleh dikenakan kepada pelajar yang berkempen, beliau berkata: “Tengoklah nanti macam mana.”

PMN mendakwa mendapat sokongan 2,000 pelajar.

No2umnO - Aku tak bimbang pun kalau sesiapa nak lawan Dollah Badawi. Cuma yang bimbang kalau LAWAN SEBENARNYA KAWAN. Siapa Mahasiswa ni? Susahnya nak pastikan jantan atau betina kecuali buka seluar baru tahu. Apa apa pun yang pasti, siapa PM? Parlimen sudah dibubarkan dek .... kita tak der PM.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive