KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 14, 2008

KERTAS UNDI TIADA NOMBOR SIRI?

Malaysiakini - Kerahsian undi terjamin dengan ketiadaan nombor siri pengundi pada kertas undi seperti yang dilaksanakan sewaktu pilihanraya sebelum ini, kata Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman.
Sebelum ini ramai pengundi yang mengadu undi mereka tidak rahsia kerana penggunaan nombor siri pengundi pada kertas undi, membolehkan SPR mengetahui calon yang mereka pilih.Mereka mendakwa, ketika mengundi, pegawai di sebelah beliau akan mencatat nombor indek daftar pemilih (contoh: 1443) ke atas keratan kertas undi untuk simpanan SPR.

No2umnO - Ada baik dan ada buruknya. Kerana SPR sudah menjadi satu badan yang meragukan, maka segala perancangan bukan menyakinkan tetapi membimbangkan. Sejarah lepas masih menghantui kerana SPR besar kemungkinan akan terus kekal menjadi hantu. Mencari hantu pilihanraya tidak jumpa kerana SPR lah hantu BESR selama ini.

Tiba tiba kertas undi tiada nombor siri. Baik......undi itu rahsia. Tetapi kemungkinan ada pulak kertas undi lain masuk ke dalam tong. Dibawa melalui pengundi pengundi UMNO dan BN. Ini semua kena perhatikan kerana manusia boleh berubah menjadi hantu tetapi hantu tidak boleh jadi manusia. Mahu dipaku lehernya untuk jadikan pontianak berubah menjadi wanita jelita. Kalau tidak, malam tiba, dia terbang mengilai mencari mangsa ...... EeeEeeeeeeeEEEE eeeeeee!!!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive