KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 24, 2008

P.37 Marang dan N.19 Ru Rendang "Tegang dan panas"


Tranungkite

"Berjalan mencari maklumat untuk menjadikan bahan rencah berita dan melihat suasana malam . kami terus ke bandar marang . Tiba di bandar marang dekak trafik light sotong, kami sempat bertanya ratusan penyokong kedua dua parti yang bakal dipertemukan pada hari penamaan calon esok (ahad 24.2.2008).

Kami dapati pegawai keselamatan serta kenderaan polis berada dalam kumpulan ramai. Kami memberanikan diri dan mencari apa yang terjadi sebenarnya. Boleh dikatakan kawasan itu dipenuhi bendera pas.dan ramai penyokong pas dari penyokong bn.

Puas kami mencari punca kenapa ada satu "perhimpunan" pada malam tersebut (peristia berlaku jam kuarang lebih 9/10 malam ahad /23.2.2008). Kami bertanya apa yang berlaku sebenar di bandar marang dekat trafik light sotong yang hadir . Jawapan yang diberi oleh yang hadir seperti berikut:-

1.Salah seorang penyokong kuat umno/bn marang "bergadoh" dengan orang awam yang dikatakan penyokong satu pehak yang lain.

2.Maklumat yang kami perolehi dari jawapan dan pertanyaan yang diajukan oleh kami pehak penyokong umno marang melarang pasang bebdera pas di tempat yang dijelaskan diatas. dan memang penyokong umno seoaran yang "kuat" dan "berani" dengan jolokan yang dikenali ramai oleh penduduk daearah marang . Tingkah lakunya kadang kadang tidak disukai oleh oarang umno sendiri .

3.diberitakan oleh orang ramai penyokong umno ini telah membawa senjata tajam dan kelibat sentaja tajam terlihat oleh salah seorang dalam kumpulan ramai. Dengan niat yang baik salah seorang dari kumpula ramai menrampas senjata tajam dari oarang yang dikatakan "penyokong kuat umno", akhir berlakulah sedikit pergaduhan. itu maklumat yang kami petik dari pemerhati yang hadir ditempat kejadian. Betul atau tidak siapa yang memulakannya tidak dapat kami pastikan . Hanya pehak yang berwajib dapat menentukan punca

4. berlakulah sedikit pergaduhan diantara kedua dua penyokong mengikit cerita yang yang dapat kami perolehi dari penyokong yang hadir. Maklumat yang kami perolehi penyokong umno yang dikenali ramai dengan tingkah lakunya mendapat sedikit kecederaan, begitu juga pehak yang dikatakan penyokong pas juga sedikit cedera dalam pergaduhan tersebut.

Sejauh mana seruisnya kecederaan tidak dapat kami jelaskan. kerana tak sempat membuat risikan berita kerana diberi amaran oleh polis supaya meninggalkan tempat kejadian denga segera. amaran polis kami patuh untuk bersurai.

5. makluamt kami dengari yang cedera telah dihantar kehospital yang dikatakan penyokong umno tegar di bandar marang dan tnhkahlakunya juga tidak disukai oleh penyokong dan pimpinan umno marang .

6.Dari pengamatan kami sekalung tahniah kepada semua penyokong pas turun meraikan peristiwa tersebut. Jangan beri muka pada pencetus suasana.

7.rentetan ini ditulis tika kami dapat sumber dari tapak peristiwa. Dan PUNCA BUKAN DARI PENYOKONG PAS. SEKIAN"

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive