KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 8, 2008

APA ALASAN NAJIB ?

Tiada hasrat sekat blogger
Utusanloya - Malah, kita tidak berhasrat untuk menyekat mana-mana individu yang ingin membuka laman web, tetapi mereka perlu ingat yang negara kita ada undang-undang," katanya kepada pemberita selepas mengiringi Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah melawat Kem Iskandar di sini hari ini.

Najib berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan pendakwaan ke atas editor laman blog Malaysia Today, Raja Petra Raja Kamarudin, 58, semalam atas kesalahan di bawah Akta Hasutan 1948 kerana menerbitkan satu artikel mengenai pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu dalam laman webnya kira-kira dua minggu lalu.

Mengikut pertuduhan, Raja Petra didakwa menerbitkan satu artikel bertajuk Let's Send the Altantuya Murderers to Hell (Mari hantar pembunuh-pembunuh Altantuya ke neraka) yang mengandungi ayat-ayat menghasut di laman web http://www.malaysia-today.net.

Najib berkata, walaupun laman blog yang dikendalikan itu bersifat peribadi namun ia tetap tertakluk di bawah undang-undang negara.
- baca selanjutnya di SINI....

Sebelum itu, menurut lapuran Malaysiakini ....

bloggers solidarity for raja petra pc 070508 01Tuduhan terhadap RPK didakwa bermotif politik

Telah dikemaskini Dalam satu kenyataan hari ini, beberapa kumpulan bertindak masyarakat sivil, termasuk blogger, mendakwa tindakan tersebut bertujuan untuk mendiamkan suara-suara yang menentang penyalahgunaan kuasa.LAGI

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive