KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 8, 2008

Surat dari Mongolia

http://static.lonelyplanet.com/worldguide/maps/wg-mongolia-2226-400x300.gifharakahdaily - Apa kandungan surat itu?

Sudah tentu surat itu mendatangkan sakit lagi kepala Perdana Menteri Malaysia yang sudah banyak masalah yang tidak terpikul sekarang.

Perdana Menteri sudah dibebani dengan beban kegagalannya mendapat majoriti dua pertiga di Parlimen, hilang lagi kuasa di empat negeri menjadikan lima semuanya, tekanan bekas Perdana Menteri Dr. Mahathir supaya berhenti, tekanan dalam rumah tangga Umno yang berkecamuk, tekanan dari semua komponen Barisan Nasional, pembentukan kabinet yang tidak stabil, tuntutan penyokong Tengku Razaligh supaya sistem kuota pemilihan pimpinan Umno dimasuhkan dan gangguan acah-acah Anwar Ibrahim untuk menggantikan kerajaannya dalam waktu terdekat.

Semua ini menjadikan Abdullah sebagai seorang Perdana Menteri yang penuh dengan masalah.

Sekarang datang pula surat dari Perdana Menteri Mongolia yang dipercayai menyentuh hubungan dua hala ekoran dari kes pembunuhan Altantuya yang dari mulanya sudah dilihat bermasalah dan tiada integriti.

Kerana yang dituduh semuanya ada kaitan dengan Timbalan Perdana Menteri Dato' Seri Najib, maka nama baik beliau pula sudah terseret. Sehingga kini mahkamah tidak langsung melibatkan Najib, sedang pandangan umum merasakan dia patut dikaitkan dalam perbicaraan itu.

Seorang dari peguam yang dituduh, Zulkifli Nordin menarik diri sebelum perbicaraan bermula. Dia ada membuat kenyataan yang menimbulkan tanda tanya tentang ketelusan pengendalian kes itu. Kenyataannya seperti memberi tahu bahawa keadilan yang dicari adalah bermasalah.
...selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive