KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 8, 2008

PR bangkitkan soal Bantuan Makanan dan Tol

suarakeadilan - Meskipun kedua-dua soalan ini telah dijawab oleh menteri berkenaan, namun jawapannya tidak begitu menyakinkan serta menjamin kes-kes keracunan untuk tidak berulang lagi. Menteri berkenaan hanya memberikan jawapan yang lebih menjuruskan kepada tindakan setelah sesuatu kes keracunan yang berlaku. Begitu juga jawapan ringkas beliau terhadap program bantuan makanan bagi pelajar di luar bandar di mana beliau tidak menjelaskan bukti secara yang lebih bersifat saintifik bagi menyokong hujah beliau.

Sementara itu dalam soalan tambahan, Nurul Izzah telah menyoalkan tentang apakah pihak kerajaan tidak mempunyai perancangan untuk mewujudkan ‘Food Standard Agency’ untuk mengawal kualiti makanan bagi program tersebut sebagaimana yang diwujudkan di negara-negara Barat. Menteri Pelajaran itu memberitahu dewan bahawa tidak perlu proses penyeragaman ’standard’ makanan di negara ini memandangkan di setiap kawasan memerlukan keperluan nutrien makanan yang berbeza.

Dalam pada itu, isu tol yang dibawa oleh Tony Pua Kiam Wee (DAP-Petaling Jaya Utara), telah berjaya menarik minat ahli-ahli dewan yang lain khususnya pembangkang untuk berdiri bagi memberikan soalan tambahan. Dalam soalan yang dikemukakan oleh beliau ada meminta Menteri Kerja Raya untuk menyatakan pendapatan, keuntungan kumulatif syarikat-syarikat konsesi tol dan langkah tertentu untuk merunding semula ciri-ciri kontrak yang tidak seimbang dan membebankan orang ramai.
...selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive