KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 8, 2008

Polis Chennai Mohon Waran Tangkap Seorang Datuk Malaysia

Bernama - Polis Chennai telah memohon perintah mahkamah bagi menangkap seorang warga terkemuka Malaysia bergelar "datuk" selepas sebuah dari syarikatnya dikatakan memperdaya beribu-ribu pelabur melibatkan berjuta rupee dalam skim piramid di India Selatan.

Sebuah anak syarikat berpangkalan di Chennai, QuestNet Enterprise India Pvt Ltd, cabang pemasaran dan edaran QI Group yang berpangkalan di Hong Kong, didakwa telah mengutip berjuta-juta rupee daripada pelabur dan berjanji membayar balik dividen pelaburan dalam bentuk syiling emas, tetapi gagal berbuat demikian.

Timbalan Pesuruhjaya Polis di sini, G.Sampath Kumar berkata polis sedang mempertingkatkan tekanan untuk membawa tertuduh utama itu ke India bagi membantu menyelesaikan kes.

Lebih 1,000 orang dipercayai kerugian akibat mempertaruhkan wang simpanan mereka dalam skim itu.

"Kami telah memohon mahkamah mengeluarkan waran tangkap bagi menahan beliau.

"Ini akan dilakukan menerusi saluran sewajarnya...kami akan dapatkan beliau dalam sebulan dua, mengikuti semua prosedur ekstradisi.

"Oleh kerana kita mempunyai perjanjian ekstradisi dengan Malaysia, adalah mudah untuk membawa beliau ke sini.

Kita perlukan beliau untuk menyiasat kes itu," ujar beliau.

Beberapa orang aktor dan aktres India selatan, dan warga terkemuka India dipercayai telah melabur jumlah wang yang besar untuk mengharapkan keuntungan segera menerusi skim syarikat itu.

- baca selanjutnya di SINI....

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive