KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 8, 2008

Janji tidak naikkan harga beras, Najib tipu rakyat?

harakahdaily - (...) "Kita sudah jangka apabila sampai pada masanya mereka (PR) akan menghadapi kesukaran untuk menunaikan semua janji pilihan raya. Pada waktu pilihan raya sesiapa pun boleh membuat janji tetapi untuk menunaikannya bukan satu perkara mudah," kata Najib, cukup sinis.

Isnin (5 Mei) lalu, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, memberitahu media kerajaan negeri pimpinannya tidak dapat memberi jaminan akan melaksanakan pengurangan cukai pintu kediaman sebanyak 20 peratus dan cukai premis komersial 10 peratus pada tahun ini. Kedua-dua perkara itu dikatakan menjadi janji dalam manifesto pilihan raya Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor.

Sebaliknya, kata Abdul Khalid, kerajaan campuran PKR, PAS dan DAP perlu melihat kepada jumlah peruntukan kewangan kerajaan negeri berdasarkan belanjawan 2009 yang akan dibentangkan akhir tahun ini.

"Kita belum dapat turun cukai pintu kerana pembangunan ekonomi negara belum sampai tahapnya lagi. Saya tak nak bajet kita tidak cukup (jika melaksanakan pengurangan cukai pintu)," katanya.

Kenyataan itu disambut bagaikan "pucuk dicita, ulam mendatang" oleh para pemimpin Barisan Nasional. Mereka bagaikan bersorak-sorai dan bertempik kepada rakyat Selangor yang telah menolak pemerintahan BN dalam pilihan raya lalu, "sudah kami katakan, jangan percaya sangat janji-janji mereka itu (PR)".
- baca selanjutnya di SINI....

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive