KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 8, 2008

Pengerusi SPR tipu rakyat batal guna dakwat

Harakahdaily - Pihak polis mengesahkan tidak menemui sebarang bukti adanya mana-mana pihak yang telah membawa masuk dakwat penanda kuku untuk mensabotaj ketelusan perjalanan Pilihan Raya Umum ke-12 lalu.

Demikian pendedahan dibuat Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar menerusi jawapan bertulis kepada soalan Fong Po Kuan (DAP-Batu Gajah) pada sidang Dewan Rakyat, Selasa (6 Mei) lalu.

Dalam soalannya, Fong ingin tahu hasil siasatan pihak polis ekoran pembatalan penggunaan tanda dakwat kuku semasa pilihan raya baru-baru ini. Jawapan Hamid Albar itu sekaligus mendedahkan bahawa alasan digunakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk membatalkan penggunaan dakwat itu adalah suatu pembohongan yang semata-mata berdasarkan andaian tidak berasas.

Pada 4 Mac lalu, iaitu empat hari sebelum pembuangan undi pada pilihan raya, SPR mengejutkan negara apabila mengumumkan pembatalan cadangan penggunaan dakwat kekal pada kuku semasa proses pembuangan undi pilihan raya itu.

Sewaktu mengumumkan perkara itu, Pengerusi SPR, Tan Sri Ab. Rashid Ab. Rahman berkata, laporan keselamatan diterima pihaknya mendedahkan terdapat pihak tertentu di Malaysia telah membeli dakwat itu dari luar negara.

...selanjutnya [KLIK DI SINI]

No2umnO - Kalau dah Pengerusi SPR dan Ketua POlis negara pun tipu....sapa lagi aku nak caya? Takkan tak der report polis dibuat......?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive